Web Analytics Made Easy - Statcounter

انیمیشن جدید تلویزیون نقش منفی ندارد و سبک زندگی را به خردسالان می‌آموزد، همچنین فیلم داستانی "جرم یحیی" با موضوع پیاده‌روی اربعین از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

«فیل کوچولو» در شبکه پویا

انیمیشن «فیل کوچولو» به کارگردانی محسن نظرپور در 26 قسمت 7 دقیقه‌ای و با تکنیک کات اوت برای گروه سنی خردسال در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است و هر روز ساعت 12:30 از شبکه پویا پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه که به قلم مهناز یزدانی به رشته تحریر درآمده درباره فیل کوچولو و دوستانش، خرسی، سنجاب، موشی، قناری و...  است که در جنگلی سرسبز و شاداب زندگی می‌کنند. آنها در هر داستان به کمک هم اتفاقات تازه‌ای را تجربه می‌کنند و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند.

به گفته کارگردان این مجموعه، مخاطبان اصلی این انیمیشن یعنی کودکان و به ویژه خردسالان با دیدن هر داستان مجموعه می‌توانند با یکی از مهارتهای زندگی و یا یک مفهوم اخلاقی سودمند آشنا شوند. همچنین پیام اصلی مورد نظر ما در این سری داستان‌ها آموختن شیوه صحیح دوستی و برقراری ارتباط با دیگران برای قشر کودک و خردسال است.

در این مجموعه، شخصیت منفی به معنای واقعی وجود ندارد تمام شخصیت‌ها خوب و مهربان‌اند و از آنجا که این انیمیشن برای گروه سنی خردسالان تهیه و تولید شده سعی می‌شود به هدف اصلی خود یعنی آموزش دادن به ساده‌ترین شکل ممکن آن هم با به‌کارگیری شخصیت‌های مثبت و در نتیجه ارائه تصویری روشن و امیدوارانه از زندگی توجه ویژه کند.

«جرم یحیی» به شبکه سه رسید

فیلم داستانی «جرم یحیی» به کارگردانی محسن هادی با موضوع پیاده‌روی اربعین از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

تازه‌ترین اثر خانه فیلم داستانی به کارگردانی محسن هادی و تهیه‌کنندگی حسین شیرعلی و سیدسجاد قافله‌باشی امشب سه‌شنبه 8 مهر ساعت 20 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان «جرم یحیی» آمده است: مرد جوانی که در راهپیمایی اربعین شرکت دارد، به اشتباه دستگیر شده و مورد بازجویی و شکنجه قرار می‌گیرد.

«جاده‌‌های سرد» آی‌ فیلم

فیلم سینمایی «جاده‌‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و نویسندگی سیامک تقی‌پور برای آخر هفته انتخاب شده است. این فیلم در مرداد 1365 در سینماهای ایران اکران شد و جایزه ویژه هیئت داوران بهترین فیلم در چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

علی نصیریان، حمید جبلی، مجید نصیری، اسماعیل محمدی، فرزانه نشاط‌خواه، مهوش برگی، معصومه تقی‌پور، کاظم شیرین‌سخن، عباس نوذری و رامتین دانش در آن نقش‌آفرینی کرده‌‌اند.

در خلاصه داستان آن این‌طور آمده است: در فصل زمستان جوانی به نام اسماعیل ناچار می‌‌شود برای تهیه داروی پدر بیمارش به شهر برود. معلم روستا و جوانی به نام رحمان نیز با او همراه می‌‌شوند. در بین راه، معلم که یکی از پاهایش را سال‌‌ها قبل در درگیری با گرگ‌‌ها از دست داده‌ است از اسماعیل و رحمان جدا می‌‌شود و در بازگشت به روستا با  هجوم گرگ‌ها مواجه می‌شود و به گودالی پناه می‌‌برد.

«جاده‌های سرد» پنجشنبه شب ساعت 23 روی آنتن می‌‌رود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های 7 و 15 روز جمعه خواهد بود.

سریال رادیویی در ژانر وحشت

نمایش «آن مرد» به کارگردانی آشا محرابی و براساس برداشت آزادی از رمان «آن» اثر استیون کینگ است که توسط مریم تاجیک به صورت نمایش رادیویی نوشته و تنظیم شده است.

داستان این رمان که در نمایش رادیویی تغییر کرده درباره پسر بچه‌ای است که به دنبال قایقش که در جوی آبی افتاده است، به فاضلابی می‌رسد و در آنجا دلقکی او را به مجرای فاضلاب می‌کشاند.

تهیه‌کنندگی نمایش تک قسمتی «آن مرد» را که به تازگی در رادیو نمایش تولید شده و طی هفته‌های آینده از مجموعه «پشت سایه شب»  پخش می‌شود، فرشاد آذرنیا برعهده دارد و مونا صفی، سیما خوش‌چشم، مجید حمزه ، سعیده فرضی، اکبر ملایی، احمد گنجی، رویا فلاحی و مهرخ افضلی نیز از بازیگران این اثر رادیویی به شمار می‌روند. 

علاقه‌مندان به نمایش‌های ژانر وحشت می‌توانند مجموعه رادیویی «پشت سایه شب» را جمعه‌ها ساعت 23:15 دقیقه از رادیو نمایش دنبال کنند.

چرا "ایل‌دا" با گویش خودش صحبت نمی‌کند؟/ آیا تلویزیون در ساخت سریال‌های اقوام جدّی است؟تلویزیون برای معلولان و سالمندان ویژه‌برنامه می‌سازد

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رادیو نمایش رادیو آی فیلم پیاده روی اربعین انیمیشن پویا شبکه سه تلویزیون رادیو نمایش رادیو آی فیلم پیاده روی اربعین انیمیشن پویا شبکه سه تلویزیون فیل کوچولو پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند

حسین قره: آقایان در تلویزیون که خیال خودشان را راحت کرده‌اند، انگار وقت و زمان و گوش و چشم سایر حواس و قوای فاهمه و... که مخاطبان دارند، مِلک حضرتشان است و تصمیم و کنترلش با خودشان نیست، اخیراً هم که دیگر تبلیغ نمی‌سازند، در واقع خود آگهی‌ها به سریال وسط فوتبال و سریال و... تبدیل شده است، شاید مخاطب یادش برود که داشت چه می‌دید و البته دیده شده بعضی از مواقع خود پخش هم یادش رفته و رفته‌اند برنامه بعدی.

تلویزیون شفاف‌سازی کند

اگر مخاطب تلویزیون باشید گاهی آن قدر تبلیغات طولانی است که نسبت به زمان پخش و قیمت ثانیه و دقیقه تبلیغات در تلویزیون این شائبه برایتان پیش می‌آید که صداوسیما در شکل کلی سهام‌دار آن کالا و خدمات است؛ چون واقعاً خارج توجیه است، مثلاً فرض بفرمایید یک نوعی از چرخ‌گوشت (تعمداً اسم و اصل برند و کالا را نمی‌گویم) هست که شما هر وقت تلویزیون را روشن کنید اول تبلیغ‌کنندگان آن را می‌بینید. اگر یک برند برنامه بلندمدتی داشته باشد که هر خانواده ایرانی (حدود ۲۵ میلیون خانوار) یکی از این وسیله را داشته باشند، حتی اگر ۸۰ درصد سود حاصل از هر دستگاه را صرفه تبلیغات تلویزیونی کند باز هم باتوجه‌به ساعات پخش در میان‌برنامه‌ها یا بین نیمه‌های فوتبال و... توجیه اقتصادی ندارد، آخر تبلیغات حاصل عدد و رقم است، یک برند این میزان از سود را هزینه می‌کند تا این میزان از بازار هدف محصولاتش را بخرند، آخر تک‌محصولی که بازار جهانی هم ندارد، این همه تبلیغ را با چه توجیه اقتصادی انجام می‌دهد. مگر اینکه مثلاً در آغاز سال با بخش آگهی تلویزیون یک قرارداد کلی بسته شده باشد که مثلاً N هزار ساعت بخش در سال به قیمت N میلیارد تومان و گرفتن دو نوع تخفیف، یکی از بابت این که کالا موردبحث تولید ایرانی است و حمایت از بازار داخلی است و دیگر اینکه چون قرارداد موردی نیست و کلی و سالانه است.

همین‌جا چند سرفصل وجود دارد که می‌شود درباره آن صحبت کرد. یک اینکه تقریباً قریب به‌اتفاق تبلیغات این چنینی را چند بازیگر و احتمالاً یک شرکت تبلیغاتی می‌سازند، پرسش اول این است، آیا محدودیتی و رانتی خاص برای سازندگان تبلیغات وجود دارد یا نه تصادفاً این اتفاقات رقم خورده است.

دوم اینکه اگر محدودیتی نیست آیا چنین شرایطی برای همه تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد. اگر چنین است آیا تلویزیون فراخوانی عموماً داده است که شرایط برای همه کالاها و همه بازارها و خدمات وجود دارد و می‌توانند از این بستر استفاده کنند. اگر این فراخوان داده شده و اگر شرایط برای همه یکسان است، در بازار تولید داخلی هیچ برند دیگری تمایل به این همه ساعت پخش ندارد؟ که این خود چند سرفصل دیگر را باز می‌کند که آیا برندها و تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که همین میزان هم هزینه کردن در تلویزیون گران است و بازگشت سرمایه ندارد چرا که سرمایه گران‌بهای اجتماعی تلویزیون ریزش داشته است.

فقط یک نکته دیگر می‌ماند که در شرایط اجتماعی امروز و مسئله زنان به کار با مداقه نیاز دارد، آقایان ابتدا و میان و انتهای بعضی از برنامه‌های گفت‌وگومحور درباره زنان، تبلیغاتی را نشان می‌دهند که دغدغه زنان خانه‌دار این سرزمین خلاصه می‌شود در پوره سیب‌زمینی، این هم سطح سلیقه و دغدغه و بلندنظری، واقعاً خود حماسه است. (تأکید می‌کنم که آن تبلیغات می‌تواند در برنامه‌های آشپزی و یا سرگرمی محور پخش شود؛ ولی بعد از هر برنامه‌های منظور است.)

دوباره و بلکه شاید دوباره باید تأکید کنم که صداوسیما به دلیل اختصاص بودجه ملی - که امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان به آن اضافه شده است - باید نسبت به تمام کنش‌ها و واکنش‌ها، برنامه‌سازی‌ها، تولیدات و... پاسخگو به ملت باشد. اگر تلویزیون خصوصی بود یا همچون شبکه نمایش خانگی منبع مالش از بخش خصوصی تأمین می‌شد، این همه تأکید لازم نداشت و آقایان جبلی و جلیلی که بر مسند و صندلی یگانه رسانه ملی نشسته تکیه زده‌اند باید برای تک‌تک اقدامات پاسخگو باشند.

هنرمندان و فاجعه تبلیغات در شبکه نمایش خانگی و سینما

همان‌طور که همه می‌دانیم، بسیاری از هنرمندان و نویسندگان و... حوزه سینما چشم و دل از تلویزیون بریده‌اند و به سینما و شبکه نمایش خانگی پناه برده‌اند و ناگفته نماند که هنرمندان ترازی هم چشم و دل از همه چیز شسته‌اند و در سکوت نشسته‌اند. شاید توجیه بسیاری این است که «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل». به‌هرتقدیر کار ما قضاوت نیست و هر که هر چه خود می‌خواهد همان می‌کند؛ اما نکته کجاست، در شبکه نمایش خانگی و سینما که بخش خصوصی دستی در تولید آن دارد برای تأمین هزینه یا نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که نیتش سود کم و حضور در خلق هنر است و یا نه سرمایه‌گذاری که مثل هر تجارت و بازار و صنعتی به دنبال سود مکفی و به‌اندازه سرمایه است. بماند که هر کدام باشد مهم نیست مهم ارائه هنرمندانه تبلیغات در آثار است. این مسئله و پدیده هم مختص ما نیست، همه جهان گرفتار این نوع تولید تبلیغات هستند. این چرخه که باید کالای تولیدشده به دست مصرف‌کننده برسد و آن را مصرف کند که چرخه تولید دوباره بچرخد، هر چه هست فعلاً سرنوشت این عصر است؛ اما نوع ارائه آن بسیار مهم است.

تبلیغات گل درست حتی گرفتاری بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ معاصر بوده و هست. به‌خاطر دارم در یک نشست کارگردان فقید و بزرگ تئاتر جهان، پیتر بروک در زمان بخش یکی از جسورانه‌ترین آثارش (مهابهاراتا) در تلویزیون همین مشکل را داشته که هر ۱۵ دقیقه آن فیلم تئاتر قطع و برنامه به بخش آگهی می‌رفته است. این قطع حس و حال و هوا برای یک فیلم تئاتر و مخاطب و تولیدکنندگان آن عذاب‌آور بوده و پیتر بروک صحبت می‌کند و از سرمایه‌گذاران و گروه‌های تبلیغاتی می‌خواهد که اطلاعاتشان را در آخر و حتی تیتراژ بیاورند؛ ولی حس تماشاچی را در میانه اثر قطع نکنند. (نقل به مضمون عرض کردم؛ چون سال‌ها پیش این ویدئو را دیدیم.)

قاعده سریال ها و پخش‌های جهانی و تلویزیون‌ها خصوصی این است که هر ۲۰ دقیقه فرصتی یک تا دودقیقه‌ای به آگهی داده شود؛ اما اینکه در سریالی که هنرمندان برجسته در آن هستند به درودیوار آن تبلیغات چسبیده باشد و حتی در یک سریال مثلاً ساختمان مرکزی شرکت تبلیغ‌کننده دیده شود... (باز هم تأکید می‌کنم که از ارائه مصداقی واقعی پرهیز دارم) دیگر فاجعه گل درشتی است و از خارج از عرف تمام درس‌های تبلیغات است و قطعاً به ضدتبلیغ تبدیل می‌شود.

تبلیغات در عصر جدید با هنر گرافیک که هنری بصری است گره می‌خورد، مختصر و موجز و متناسب و با احترام به شعور مخاطب. اینکه در همه جای یک سریال نمای نزدیک بازیگر و سرش باشد و پشت سرش فلان شامپو که واقعاً ضدتبلیغ است. یکی از شروط استمرار یک هنر احترام به مخاطب است و هنرمندان آفرینشگر نباید اجازه دهند که تبلیغات غیرهوشمندانه و گل درشت به اعتبار آنان ضربه بزند.

توجه به تولید ملی و بهره‌مندی تولیدکنندگان که سالانه میلیون‌ها نفر از خدماتشان استفاده می‌کنند کار بسیار خوبی است، تبلیغات چنین پدیده‌ای است، اما استفاده در حد فوق ابزار و بی‌احترامی به مخاطب را باید خود هنرمندان فکری برایش بکنند. هنرمندانی که کار تبلیغات می‌کنند باید سرمایه‌گذاران را توجیه کنند که چه چیزی برای آنان مناسب است. تن‌دادن تمام به خواسته سرمایه‌گذار که احتمالاً خواسته‌ای داشته و اصرار دارد که در چنین شرایط اقتصادی پر ماجرایی سرمایه‌گذاری‌اش حداکثر سود را داشته باشد باید با قواعد هنر هم بخواند، برای اعتبار برندی که ساخته است حداقل بپذیرد که ارائه هنرمندانه کالا و خدمات برندش برای شرکت و تجارتش سودی بلندمدت خواهد داشت.

تبلیغات محیطی که در اختیار سینما و شبکه نمایش خانگی است هم یکی از سرفصل‌هایی است که می‌توان درباره آن نوشت که در این کوتاه نوشته نمی‌گنجد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902705

دیگر خبرها

  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟